Car giant Volkswagen is getting on its bike to produce this: its first-ever motorcycle.
The company is set to team up with Austrian motorbike manufacturer KTM to develop the two-wheeler. And our picture shows how the new machine is likely to look.
KTM’s first attempt at a road car, the track-biased X-Bow, was developed with help from VW’s engineers, and even makes use of the 2.0-litre turbo from the Audi TT. So tapping into KTM’s motorcycle know-how to build this bike is an ideal way to repay the favour!
The two-wheeler would pitch VW head-to-head with fellow German giant BMW, which is already established in the motorcycle industry.
But it’s not only the bike market that VW is looking to muscle in on: it sees potential in three wheels, too. Cast your mind back to the 2006 Los Angeles Motor Show, and you might recall the GX-3 concept. It now looks as though production of the firm’s wacky motorbike/car hybrid could be back on the agenda.
The vehicle stunned showgoers with a combination of space-age styling and top performance credentials, although bosses deemed the legal hurdles of selling the ‘trike’ as a motorcycle – and the damage that it could do to VW’s credibility as a car maker – too significant to give it the green light. However, they have now said that if the firm was to produce motorcycles as well as cars in the future, the GX-3 could justifiably make it to production.
And the three-wheeler could be just the vehicle driving enthusiasts of the future are looking for. As it has a lightweight chassis, a frugal 125bhp 1.6-litre engine would provide searing performance – and all this with the ground-hugging stance of a roadster and the manoeuvrability of a motorbike.
Sembrerebbe che Vw stia chiedendo a KTM il loro know-how in ambito motociclistico e in cambio la Vw lascerebbe a disposizione gli ingenieri e qualche motore alla KTM perchè vuole entrare nel mondo delle 4 ruote!
Molto interessante la cordata e sinceramente da questa prima foto della moto Vw (che in realtà è un mix fra yamaha e ducati, quindi un pò priva di personalità) non mi sembra comunque male :flower:
Vedremo se negli anni avvenire, prenderà veramente forma questa concept e la KTM entrerà nel mondo delle 4 ruote.
Fino ai 4500 divertiti a fare puzza ...dopo scansati e senti il profumo del benza
Passare per idiota agli occhi di un imbecille, è una voluttà da raffinati buongustai!
Le moto sono come le donne... il risultato finale dipende solo da chi ci sta sopra!!!
direi che è molto ma molto yamaha!!!!! forse solo i tubi del telaio sono simil ducati!!!!
il blocco motore non capisco sinceramente cosa possa essere , intendo cilindrata... mi sembra molto stretto e compatto , anche il radiatore non è eccessivamente grosso!!!!!! :cyclopsani:
cmq se trattasi di un primo modello , mi sembra tutto sommato carina.. poi va valutato tutto il resto!!!
aspettiamo di vedere futuri sviluppi!!!
Nella vita ci vuole culo, o ce l’hai o te lo fanno!!!
-------------------------------------
Lele ha scritto:è una Moto Morini Corsaro con faro simil Yamaha e codone simil Kavasaki ER6N...
...mi puzza di bufala.. :brilsmurf:
minkia.... il telaio è precisooooooooo :cyclopsani:
...telaio, motore, serbatoio, avantreno completo tranne il faro, anche il retrotreno se non fosse per il tamponamento della capriata del forcellone (ma dove dovrebbe passare la catena?? :cyclopsani: )...si son dimenticati lo scarico...ehehe